söndag 29 april 2012

Nya Trek Domane 6-serien - ett konsumenttest!

Det finns cykelhandlare och så finns det CYKELHANDLARE!

Tillståndet för min Trek Madone 5.2 var sämre än förväntat med ett trasigt växelhantag. Eftersom min cykelhandlare inte hade något hemma fick det bli en kreativ nödlösning - ett litet konsumenttest av nya Trek Domane 6-serien.

Eftersom det här är en cykel som inte finns i var mans ägo och faktiskt inte i någon mans ägo ännu i Sverige så blev det ett lån från Trek Sverige som jag fick glädjen att åka på över helgen.


Det är lillebror till Fabian C:s och grabbarnas teamcyklar och det hetaste heta från Trek. Ett speciellt lager i ramen och en ny framgaffel gör den extra bekväm att åka på vilket jag är beredd att skriva under på.

Tanken är att det också ska samlas ännu mer kraft på bakhjulet och ge bättre driv och fart.


Cykeln var som en dröm - den saken är klar! Följsam och fin men gav ändå fin kraft även när man tryckte på lite grann.

Hittade egentligen bara två fel på den:
1/ Man är fortfarande tvungen att trampa själv.
2/ Jag var tvungen att lämna tillbaka den ikväll.

Eftersom det är Trek:s democykel skulle den vidare måndag morgon. Synd för jag hade gärna åkt på den ett tag till.

Tycker den gör sig bra mot mitt garage!
Tack till Motala Cykelaffär och Trek för lånet!

Hunden däremot struntade blankt i allt vad cyklar heter. Det var vilodag idag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar