söndag 15 april 2012

The world is not enough!

Lördag 14 april var det äntligen dags för årets första randonné för min del. En 20-milare från Linköping fick det bli i år. Det är alltid lika kul med första loppet - ungefär som när korna släpps ut för första gången på våren!
Kalle delar ut stämpelkort.
 Snyggaste hojen hade som vanligt Dag. Det här är cykelporr!


Vi fräste på mot första stämplingen i Ringarum. Ganska snart kom solen fram och det blev uppenbart att vi var något överklädda.

Avklädning.
I Ringarum blev det lite snabba kolhydrater och sedan vidare mot Valdemarsvik för stämpel nr två.



Ett av målen för dagen var att ta minst en skylt. I Valdemarsvik spurtade jag ner Kalle och Henrik om skylten och målet var nått!

På väg mot Falerum låg vi i dubbla led när det plötsligt skramlade till bakom oss. Henrik gick omkull och låg i vägkanten och sprattlade. Schäfern som bodde intill kom fram och satte sig och tittade på oss - förmodligen det mest spännande som hänt på länge. Henrik kom undan med ett par skrapsår som väl var.

Även i Falerum tog jag skylten efter ett kanonuppdrag av Henrik och Alle. Tack för det! Sedan smakade det bra med en fika.


Det blev full fart mot Rimforsa.


Naturligtvis fikade vi även i Rimforsa. Det var gott eftersom krafterna började tryta hos rätt många av oss.


Efter 8,40 h var vi tillbaka i Linköping. Något tyngre än när vi stack iväg p.g.a. allt fikande! Det är underbart med randonné!

När jag kom hem tänkte skriva några rader här på bloggen om dagens övningar. Jag möttes dock av sonen som meddelade att: "Det här bredbandet är inte brett nog för oss båda..." Eftersom han är både större och starkare än jag är så argumeterade jag inte vidare.

Idag var det uppstigning vid 6,45 för söndagscykling med Maif. För dagen som gruppledare i en 27-grupp. Jag fick sällskap av Anders och Jonas in till Motala i morse och totalt var vi ett stort gäng (70-80 pers kanske) som samlades vid IP.


Vi rullade fint och hade drygt 27 km/h fram till fikat i Väderstad. Centralkonditoriet i Väderstad har egentligen stängt på söndagar men öppnar speciellt för oss när vi dyker upp!


Efter ca 10 mil var vi tillbka i Motala med ca 28 i snitt - härligt!

Hela rundan hade jag sett fram emot att få kränka Anders och Jonas i medvinden på hemvägen. Dessa båda herrar vek dock ner sig och genade hem från Skänninge - jamen va f-n - inget roligt får man ha!

Nya tag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar