söndag 13 maj 2012

Cykelglädje!

Idag fick jag verkligen lära mig lite om cykelglädje! Ibland kan man känna att det viktigaste som finns är att köra så fort det bara går - och gärna stänka av så många man kan utefter vägen. Inget kan dock vara mer fel...

I Maif delar vi upp våra söndagsträningar i fyra olika fartgrupper. Den långsammaste går i ca 24 km/h och det var där jag skulle vara gruppledare idag. Eftersom vädret var helt underbart var vi otroligt många som kom till träningen den här söndagen - ca 120 st skulle jag gissa på.

Fjorton av dessa ville köra med mig och vi drog iväg mot dagens fika som skulle bli på Jennys i Berg.

Glada cyklister!
I 24-gruppen kan man verkligen känna cykelglädjen. Glatt humör, alla väntar in, är måna om varandra och stressar inte. Dessutom massor av glada skratt. De som är med blir lika trötta som i vilken annan grupp som helst men det känns som det är "mer" ok i den här gruppen.

På Jennys blev det trångt när alla cyklister dök upp:


Hutlöst pris på fikandet dock - 50 spänn för en kopp kaffe och en liten macka = välj något annat ställe!

Hem fick vi motvind och det gick lite tyngre. Farten sjönk någon kilometer men i Motala hade vi ändå ca 25 km/h i snitt,

Fantastiskt kämpat av alla som var med och stort tack för en riktigt trevlig cykeltur! Vill du uppleva cykelglädje är det bara att välja 24-gruppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar